تبلیغات
وبلاگ - سانگ یانگ رکستون G4 جی 4؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید
 
وبلاگ
 
 


خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی، با لوکس‌ترین محصول خود در ایران حضور دارد. در این مطلب به بررسی جامع رکستون G4 و مقایسه‌ی این مدل با دیگر شاسی‌بلندهای بازار ایران می‌پردازیم.

تا یک دهه‌ی قبل، خودروهای بزرگ‌جثه و دارای ارتفاع بالا، صرفا برای رانندگی در مسیرهای خارج از جاده استفاده می‌شدند. در آن زمان، حتی برندهای بزرگ و مطرح جهان هم، محصولاتی متنوعی در کلاس شاسی‌بلند نداشتند و حتی عباراتی مثل کراس‌اور، بی‌معنا بود. امروزه، نه‌تنها طیف وسیعی از انواع شاسی‌بلندها در سبد غول‌های خودروسازی دیده می‌شوند، که برندهایی مثل رنجرور، جیپ و GMC، صرفا در این سبک بدنه، فعالیت دارند.

شرکت سانگ یانگ کره جنوبی، از جمله خودروسازانی است که با تمرکز بر شاسی‌بلندها و کراس‌اورها، کار می‌کند. با نادیده گرفتن ون رادیوس و خودروی لوکس چیرمن با توجه به تیراژ تولید پایین، می‌توان ادعا کرد سانگ یانگ در یک دهه‌ی اخیر، محصول مهمی در کلاس سواری نداشته است و همچنان بر این خط مشی، تاکید دارد. شرکت سانگ یانگ با قدمتی به اندازه تاریخ خودروسازی کره جنوبی، از زمان تأسیس در ۱۹۵۴ تاکنون، با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بوده است. این شرکت در ابتدا سازنده ماشین‌الان سنگین راه‌سازی، اتوبوس و کامیون بود که بعدها به سمت تولید خودروهای سواری و مخصوصا کلاس کراس‌اوور پیش رفت، اما با بحران‌های مالی مختلف روبرو و چندبار دست به دست شد. در سال ۱۹۸۷ یک شرکت انگلیسی به نام پنتر وست‌ویندز (Panther Westwinds) سهامدار اصلی سانگ‌یانگ شد و آغازگر همکاری نزدیک آن‌ها با مرسدس بنز و ساخت موسو در ۱۹۹۳ گردید. سانگ‌یانگ در سال ۱۹۹۷ به غول صنعتی آن دوران کره‌ جنوبی، شرکت دوو فروخته شد؛ اما در نهایت با ورشکستگی دوو در سال ۱۹۹۹، طراحی و تولید خودرو در آن توقف یافت تا این که با حضور قدرت بزرگ خودروسازی هند، شرکت تاتاموتورز در دوو، سانگ یانگ هم جان تازه‌ای گرفت و با مدل‌های رکستون و کایرون در حدود سال‌های ۲۰۰۲ به بازار جهانی بازگشت. سرانجام در سال ۲۰۱۱، ۷۰ درصد سهام سانگ یانگ به خودروساز بزرگ هند، ماهیندرا فروخته شد و از آن زمان تاکنون مبدل به چهارمین خودرو ساز کره‌ جنوبی با تولید بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه در سال شده است.

خودروسازی سانگ یانگ برای ایرانی‌ها یادآور خودروی موسو است که حدود ۱۵ سال قبل به جاده‌های کشور وارد شد. همکاری نزدیک این شرکت با مرسدس بنز و استفاده از موتور و گیربکس‌های این برند آلمانی در موسو خاطره خوبی برای خریداران بود، هرچند که طراحی بدنه‌ی آن حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت و چندان جذاب محسوب نشد. موج دوم واردات محصولات سانگ یانگ به ایران، از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و هم‌زمان با سرمایه‌گذاری سنگین ماهیندرا در این شرکت کره‌ای، شاسی‌بلندهایی متنوع به بازار کشورمان ارائه کرد. سه خودروی اکتیون، کایرون و رکستون، فروش بسیار خوبی در ایران داشتند و به لطف بهره‌مندی از تجهیزات فنی ساخت مرسدس بنز، همچنان در بازار دست دوم، معامله می‌شوند.

با ممنوعیت واردات خودروهای دارای پیشرانه‌ی حجیم، محصولات لوکس سانگ‌ یانگ شامل رکستون و کایرون، از بازار ایران خداحافظی کردند. البته نباید فراموش کرد که خودروهای مذکور، با فروش بالایی در بازار جهانی روبرو نشدند و برند سازنده نیز، ترجیح داد بر محصولات اقتصادی‌تر، نظیر کوراندو و تیوولی سرمایه‌گذاری کند. امروزه، به لطف پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ و عزم سانگ یانگ در تولید شاسی‌بلند نیمه ‌لوکس، نسل جدید رکستون با کد G4، شرایط حضور در ایران را پیدا کرده است و بزودی توسط رامک خودرو، پیش‌فروش خواهد شد.

طراحی ظاهری و بدنه

از دیرباز، بسیاری از محصولات سانگ یانگ با عبارت “زشت‌ترین خودروی دنیا” توصیف شده‌اند. علاوه بر موسو که در زمان خود، به عنوان یکی از بدظاهرترین مدل‌های جهان توسط بسیاری از رسانه‌های خودرویی دنیا انتخاب شد، ون رادیوس و نسل اول از شاسی‌بلند اکتیون هم، با انتقادات شدیدی در بحث طراحی بیرونی مواجه بودند. طبق معمول، کره‌ای‌ها دست روی دست نگذاشتند و حالا محصولات سانگ یانگ، کاملا متفاوت از قبل به نظر می‌رسند. پس از معرفی تیوولی با فرم چراغ‌های شبه مثلثی و حالت کشیده به بالا در گوشه‌ها، نوعی زبان طراحی در خودروهای سانگ یانگ دیده می‌شود. این موضوع، در نسل جدید کوراندو، رادیوس و حالا در رکستون G4، قابل تشخیص است.

چراغ‌های رکستون در مقایسه با سایز بدنه، کوچک و محافظه‌کار به نظر می‌رسند. این بخش، حالتی انتفامجو یا لوکس، تداعی نمی‌کند و شدیدا تاحت تاثیر محصولات تویوتا، خصوصا پرادو است. با نگاهی دقیق‌تر به داخل کاسه چراغ، هالوژن‌های مدرن و ادوات براق حاشیه‌ای، به خوبی دیده می‌شوند تا جلوه‌ای امروزی برای رکستون، فراهم می‌شود. استفاده از کروم براق با گوشه‌های تیز و حالت شمشیری، دیگر نکته‌ی مثبت در نمای روبروی شاسی‌‌بلند سانگ یانگ است، اما همچنان، سادگی جلوپنجره و سیاه بودن آن، توی ذوق می‌زند. لوگوی شرکت سازنده با حالت شاخ گوزن هم، نسبتا بزرگ است و هم‌خوانی جالبی با دیگر اجزا ندارد.

SsangYong Rexton

از مهمترین نکات مثبت در طراحی رکستون G4، حجم‌دهی مناسب سپر و ایجاد حفره‌های هماهنگ با چراغ‌ها است. این بخش، علاوه بر تامین مکانی چشم‌نواز برای مه‌شکن‌ها، به لطف استفاده از ادوات باریک و براق، نوعی تقارن با جلو پنجره ایجاد می‌کند. سپر رکستون، دارای ۲ بخش جداگانه است که در بالا، فلزی و همرنگ بدنه ارائه می‌شود اما در پایین، از جنس پلاستیک و به رنگ سیاه خواهد بود. در این بین، مجرای عبور هوای پیشرانه و یراق باریک کروم، قرار گرفته است تا همراه با نوار مشابه بالای جلوپنجره، زیبایی رکستون را افزایش دهد.

با نگاه به نمای جانبی جدیدترین شاسی‌بلند سانگ یانگ، متوجه شباهت بسیار زیاد آن با دیگر محصولات مشهور بازار جهانی، خصوصا میتسوبیشی اوتلندر می‌شویم. البته، این سبک طراحی، کاملا متداول و از سوی بازار دنیا، پذیرفته شده است، اما در کنار زیبایی و سادگی؛ خلاقیت خاصی در آن دیده می‌شود. حتی رینگ‌های اسپرت رکستون G4، تفاوت خاصی با نمونه‌های استاندارد در اوتلندر جدید ندارد و با طرح ۵پر دوگانه همراه است. از سویی دیگر، خطوط حجم‌دهنده روی بدنه‌ی رکستون، با حالت خمیده و در امتداد گوشه‌ی چراغ‌های طرفین، متقارون به نظر می‌رسد و در شاسی‌بلندهای امروزی، چندان متدوال نیست. خط سومی هم روی درهای جانبی دیده می‌شود که بالاتر از دستگیره‌ها است و بی‌هدف به نظر نمی‌رسد.

SsangYong Rexton

بخش زیادی از رکاب‌ها و فضای زیر درها، به پلاستیک سیاه‌رنگ اختصاص داده شده است که از حس لوکس و گران‌قیمت خودرو، می‌کاهد. این بخش، از طریق فریم پلاستیکی پیرامون گلگیرها به سپرها متصل می‌شود و تاحدودی، توی ذوق بیننده می‌زند. از نکات مثبت در نمای جانبی رکستون، میتوان به نوار براق کروم در اطراف پنجره‌ها و دستگیره‌هایی از جنس مشابه اشاره کرد. استفاده از بال عقب (اسپویلر) و ریل باربند به رنگ خاکستری متالیک (ثابت در همه‌ی مدل‌ها) نیز، حس اسپرت و جوان‌پسندی به خودرو داده است.

SsangYong Rexton

نمای پشت رکستون G4، فراتر از انتظار نیست، هرچند که زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. از این زاویه و خصوصا با تمرکز دید بر چراغ‌های عقب، شاسی‌بلند سوبارو اسکنت تداعی می‌شود، اما نمی‌توان منکر ظرافت‌هایی مشابه نمای جلو در این بخش از رکستون شد. چراغ‌های عقب خودرو، حجم‌دهی شده و دارای خطوط تیز زاویه‌دار هستند که بیرون‌زده از بدنه به نظر می‌رسند. بین آنها، قطعه‌ای کاملا صاف و فلزی دیده می‌شود که در محصولات سوبارو متداول است. از سویی دیگر، حجم‌دهی خاصی روی درپوش صندوق وجود ندارد و صرفا با خطی ملایم در امتداد چراغ‌ها، ارائه می‌شود. روی سپرعقب، حالتی مشابه سپر جلو فراهم شده و دارای نواری باریک از فلز براق کروم، به صورت منحنی است. تقریبا تمامی این بخش، از جنس پلاستیک و به رنگ سیاه خواهد بود که تا حدودی ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد. در عوض، چراغ‌های ثانویه‌ی ترمز، بالاتر از سپر و با جایگاه ویژه در بدنه طراحی شده‌اند که همراه با آنتن کوسه‌ای، نکاتی مثبت در ظاهر رکستون محسوب می‌شوند.

در مجموع، می‌توان از طراحی بیرونی سانگ یانگ رکستون رضایت نسبی داشت. این خودرو دارای حجم‌دهی قابل قبولی است که علاقه‌مندان مدل‌های پهن‌پیکر را جذب خود می‌کند و در مقایسه با محصولات هم‌قیمت، کمی لوکس‌تر و ارزشمندتر به نظر می‌رسد. ابعاد رکستون G4، شامل طول ۴۸۵۰ میلی‌متر با عرض ۱۹۶۰ میلی‌متر است که همراه فاصله‌ محورهای ۲۸۶۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۸۲۵ میلی‌متر ارائه می‌شود. با این حساب، پرچمدار سانگ یانگ از هر جهت بزرگ‌تر از کیا سورنتو، هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر است.

طراحی داخلی و کابین

باید اعتراف کنیم، نمای داخلی رکستون فراتر از انتظار است. با ورود به کابین خودرو، حتی اگر تجربه‌ی رانندگی با ولوو XC۹۰ یا نسل جدید شاسی‌بلندهای لکسوس را داشته باشید، تحت تاثیر متریال و کیفیت ساخت سانگ یانگ قرار خواهید گرفت. حجم ‌بالای چوب و چرم مصرفی در داشبورد، تودری‌ها و حتی دسته‌دنده، کم‌نظیر است، ضمن اینکه به جای استفاده از پلاستیک سیاه در بسیاری ادوات، قطعات فلزی و نقره‌ای رنگ دیده می‌شوند.

SsangYong Rexton

نمای داشبورد، با حالت متقارن و هواکش‌های عریض عمودی در طرفین نمایشگر، تداعی‌کننده‌ی پیکاپ‌های پهن‌پیکر امریکایی، نظیر دوج رم ۱۵۰۰ است. از سویی دیگر، می‌توان نمای داشبورد را به سه قسمت تقسیم کرد که در بخش بالایی، پلاستیک سخت با مواد مرغوب، در نوار میانی، چوب با طرح خطوط افقی و در قسمت پایین، چرم نرم با خطوط دوخت متقاطع دیده می‌شود. البته در بخش زیرین داشبورد، باز هم از پلاستیک سخت استفاده شده است، اما این قسمت نیز، هم‌رنگ پوشش صندلی‌ها و چرم داشبورد خواهد بود تا لوکس و چشم‌نواز عمل کند.

نمایشگر لمسی ۸ اینچ در میان داشبورد نسخه‌های استاندارد قرار دارد، ضمن اینکه نمونه‌ی ۹.۲ اینچ آن هم، قابل سفارش است تا بزرگ‌ترین نمایشگر در کلاس شاسی‌بلندهای سایز متوسط دنیا باشد. کلیدهای نسبتا پرتعدادی روی داشبورد وجود دارد که در نگاه اول، گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما به خوبی دسته‌بندی شده است تا گروه مربوط به ناوبری و سیستم سرگرمی، زیر نمایشگر باشد و امکانات مربوط به گرمایش – سرمایش، از مکانی روبروی دسته‌دنده کنترل شوند.

SsangYong Rexton

پشت فرمان رکستون G4، طرح سیلندری مرسوم دیده نمی‌شود و عقربه‌های اصلی، کاملا هم‌سطح پنل هستند. در نسخه‌های ساده و لوکس، ۲ نوع نمایشگر بین سرعت‌سنج و دورسنج پیشرانه وجود دارد. در مدل استاندارد، نمایشگر TFT دیده می‌شود که با سایز ۳.۵ اینچ و اطلاعات معمول در کامپیوتر سفر (مثل میانگین مصرف سوخت و هشدارهای مربوط به درجه حرارت پیشرانه) قابل استفاده است. در مدل‌های دارای آپشن‌های بیشتر، نمایشگر بزرگ‌تر و مدرن‌تر با سایز ۷ اینچ در پنل پشت فرمان وجود دارد که تصاویر گرافیکی و سه‌بعدی (با قابلیت اعمال تغییر در چیدمان) از طریق آن به اطلاع راننده می‌رسد. اعلام هشدارهای مهم، مثل خروج از خط یا پیام‌های مربوط به سیستم‌ ناوبری ماهواره‌ای هم، در مدل‌های فول‌آپشن؛ از طریق نمایشپر ۷ اینچ پنل انجام می‌شود.

راننده‌ی رکستون جدید، با فرمان خوش‌دست و پوشش چرم روبرو است. در این بخش هم، کلیدهای پرتعدادی وجود دارند که علاوه بر شلوغی ظاهری، می‌توانند باعث حواس‌پرتی کاربر شوند. فریم نقره‌ای رنگ پیرامون کلیدی روی فرمان، هماهنگی خوبی با قاب مجراهای هوای روی داشبورد دارد. این اقلام، در کنار پوشش نرم و چرمی تودری‌ها که دقیقا هم‌رنگ صندلی‌ها هستند، حس یک خودروی لوکس را به راننده‌ی رکستون می‌دهند. فراموش نکنیم، دسته‌دنده‌ی خودرو هم، دارای پوشش چوب، هماهنگ با بخش میانی داشبورد است.

SsangYong Rexton

SsangYong Rexton

راحتی بسیار خوب سرنشینان در رکستون G4، از ۲ جهت تامین می‌شود. اول اینکه، بزرگی ابعاد خودرو، فضایی قابل توجه فراهم می‌کند تا حتی افرادی با قد ۲ متر، از هر جهت در آرامش باشند. نکته‌ی دوم، طراحی مبله و کاملا لوکس صندلی‌ها است که برای ردیف‌های اول و دوم، ایده‌آل عمل می‌کند. این خودرو، معمولا به صورت ۵ صندلی ارائه می‌شود، اما نسخه‌ی ۷ نفره با سه ردیف صندلی هم، در بازار جهانی وجود دارد. طبیعتا، مدل‌های ۲ردیفه، راحتی بیشتری برای سرنشینان عقب دارند و فضای صندوق بزرگ‌تری خواهند داشت، ضمن اینکه صندلی‌های ردیف سوم در مدل ۷ نفره، راحتی زیادی از نظر فاصله‌ی مقابل زانوها و نوع نشیمن‌گاه، ارائه نمی‌کنند. فراموش نکنیم، رکستون G4، تمرکز زیادی بر راحتی ۴ سرنشین داشته است و نوع طراحی صندلی‌های ردیف دوم، فضای مناسبی برای نفر وسط، فراهم نخواهد کرد. در این بخش، استراحتگاه پهن و نسبتا بزرگی برای بازوهای سرنشینان عقب، وجود دارد.

در مجموع و با توجه به قیمت سانگ یانگ رکستون در بازار جهانی، می‌توان امتیاز بالایی به طراحی و کیفیت فضای داخلی آن داد. این خودرو، ۱۰۱۱ لیتر فضای استاندارد در صندوق عقب نسخه‌ی ۲ردیفه دارد که با جمع‌کردن صندلی‌های پشت راننده، نهایتا به ۱۹۷۷ لیتر، افزایش پیدا می‌کند. این میزان، در مدل ۳ردیفه و پس از خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، ۱۸۰۶ لیتر خواهد بود.

پیشرانه و شرایط فنی

در وب سایت اصلی سانگ یانگ کره و دیگر نمایندگی‌های این شرکت در دنیا، خودروی رکستون G4 با پیشرانه‌ی دیزلی، عرضه می‌شود. این موضوع، البته در ایران متفاوت است و محصول مذکور، با قوای محرک بنزینی فروخته خواهد شد. از سویی دیگر، مدل‌های مختلف رکستون دارای نسخه‌های ۲ دیفرانسیل و تک دیفرانسیل، با گیربکس ۶سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی اتوماتیک هستند، درحالیکه نمونه‌ی وارداتی به ایران، مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار ۶ سرعته، ساخت آیسین ژاپن و سیستم ۲ دیفرانسیل خواهد بود.

رکستون دیزل، دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی به حجم ۲ لیتراست که قدرت ۱۸۱ اسب بخار در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۴۰۰ تا ۲۶۰۰ دور بر دقیقه، فراهم می‌کند. این محصول، در زمانی بین ۱۲ تا ۱۳ ثانیه (با توجه به وزن متغیر در نسخه‌های مختلف) به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، درحالیکه میانگین مصرف سوخت، ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

SsangYong Rexton

نسخه‌ی بنزینی رکستون G4، توربوشارژ ۴سیلندر ۲ لیتری خواهد بود. بنا به ادعای شرکت وارد کننده، قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر به ترتیب در دور موتورهای ۵۵۰۰ و ۱۵۰۰ دور بر دقیقه، در این محصول تولید می‌شوند. اطلاعات بیشتری از میزان مصرف سوخت و زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رکستون بنزینی اعلام نشده است، اما برحسب تجربه و با توجه به وزن خالص حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم این مدل، می‌توان پیش‌بینی کرد که در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. این اعداد، توسط بعضی سایت‌های داخلی؛ کمی خوش‌بینانه‌تر توصیف شده‌اند، تا جایی که حتی صحبت از زمان ۹ ثانیه برای رسیدن خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر شده است، اما از دیدگاه نگارنده‌ی این مطلب؛ بعید به نظر می‌رسند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

رکستون وارداتی به ایران دارای ۳ ردیف صندلی، گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک و ۲ دیفرانسیل قابل انتخاب توسط راننده خواهد بود. این محصول، از حیث تجهیزات فنی؛ نسخه‌ی نسبتا کاملی است، درحالیکه از نظر امکانات رفاهی و لوکس، نزدیک به فول‌آپشن محسوب می‌شود. فراموش نکنیم که حتی نمونه‌ی استاندارد این خودرو در بازار جهانی، آپشن‌های بیشتری نسبت به ازران‌ترین مدل هیوندای سانتافه دارد.

SsangYong Rexton

در نمای بیرونی، شاسی‌بلند سانگ یانگ با ۶ رنگ متالیک سیاه، سفید، آبی تیره، نوک‌مدادی، نقره‌ای و بژ (طلایی) قابل سفارش است. در بازار جهانی، ۳ مدل رینگ در سایزهای ۱۷، ۱۸ و ۲۰ اینچ برای رکستون G4 در نظر گرفته شده است و نمونه‌ی وارداتی به ایران، دارای چرخ‌های ۱۸ اینچ با لاستیک‌های به پهنای ۲۵۵ میلی‌متر خواهد بود. این خودرو، دارای آینه بغل‌های راهنمادار مجهز به گرم‌کن داخلی، ریل باربند، شیشه‌های دودی عقب و فوتوکرومیک جلو، برف‌پاک‌کن ضد یخ، روشنایی روز LED، چراغ‌های جلوی HID و LED عقب، مه‌شکن‌های LEDجلو و عقب، روشنایی کنار سپر به هنگام گردش فرمان و سانروف ۲ حالته است. صندوق G4، مجهز به بازشونده‌ی خودکار برقی، هنگام نزدیک بودن سوئیچ خودرو به فضای بار است. برای استفاده از این قابلیت، همراه داشتن سوئیچ و صرف زمان ۳ ثانیه در نزدیکی صندوق بار، کافی خواهد بود.

در فضای داخلی رکستون وارداتی، نمایشگر استاندارد ۸ اینچی وجود دارد، اما نسخه‌های فول‌آپشن، مجهز به نمونه‌ی ۹.۳ اینچی هستند. در عوض، نمایشگر سوپرویژن ۷ اینچ با امکانات گرافیکی و کامپیوتر سفری، برای خریدار ایرانی قابل استفاده است. صندلی راننده و شاگرد، به ترتیبت دارای تنظیمات برقی ۸ جهت و ۶ جهته خواهد. فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه با نمای سه بعدی، کروز کنترل، فرمان چرم تلسکوپی مجهز به گرم‌کن داخلی، دسته‌دنده با پوشش چوب، دستگیره درهای استیل، سیستم هوشمند ورود به خودرو (Smart Key System) همراه دکمه استارتر موتور، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین عقب، سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر و دکمه های کنترل روی فرمان، ورودی USB جلو و عقب همراه با درگاه AUX در جلو، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، پورت ۱۲ ولت در جلو و عقب، مبدل برق شهری ۲۲۰ ولت در صندوق عقب، زاپاس فول سایز، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، دریچه‌های مستقل تهویه برای ردیف‌های دوم و سوم، سیستم اتوماتیک ضد بخار شیشه ها با قابلیت کنترل کیفیت هوای کابین، مهم‌ترین آپشن‌های فراهی در رکستون وارداتی هستند.

از شواهد موجود در سایت نمایندگی سانگ یانگ در ایران، به نظر می‌رسد که نسخه‌ی انتخابی برای فروش در کشورمان؛ دارای گرم‌کن چند حالته برای صندلی‌های ردیف اول و دوم، همراه با سردکن داخلی ۳ حالته برای صندلی‌های جلو خواهد بود. علاوه بر این، امکان سفارش رکستون G4، با پوشش تمام چرم طرح مشبک، در سه رنگ سفید، خاکستری تیره و نارنجی وجود دارد.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

بنیاد تست تصادفات و استاندارد ایمنی خودروهای کره جنوبی (KNCAP)، رکستون جدید را مستحق ۵ ستاره‌ دانسته است که امتیاز کامل، محسوب می‌شود. البته تلاش نگارنده برای دسترسی به جزئیات آزمایش‌های ایمنی به زبانی غیر از کره‌ای، بی‌نتیجه ماند اما فیلم مربوط به تست‌های تصادف این خودرو، در ادامه‌ی مطلب آورده شده است.

شاسی رکستون G4، با همکاری شرکت فولاسازی POSCO کره جنوبی از سازه‌ی تمام استیل دارای بیش از ۸۱ درصد فولاد با چگالی و مقاومت کششی بالا ساخته شده است. حدود ۶۳ درصد از این بخش هم، از فولاد با مقاومت بالا (AHSS) تشکیل می‌شود. دیگر نکته‌ی مهم در ایمنی رکستون، برخورداری از ۹ ایربگ در ۱۳ نقطه است که شامل کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، عقب، زانوی راننده و مدل پرده ‌ای خواهد بود. این خودرو، با بخشی مجزا جهت جذب ضربه تصادف از جلو (Crash zone Box)، میله محافظ داخل درها برای کاهش صدمات در تصادف جانبی و واژگونی، کمربند های پیش کشنده راننده و سرنشین جلو و جایگاه ایمن صندلی کودک (ISO-Fix) ارائه می‌شود.

رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف و سیستم ترمز گیری اتوماتیک (AEB)، سیستم هشدار دهنده و پیشگیری از برخورد با عابر پیاده (FCW)، هشدار خروج از خط LDW))، رادار نقطه کور (BSD)، رادار هشدار نزدیک شدن دیگر خودروها از عقب (RCTA)، سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر (LCA)، فناوری هوشمند کاهش نور بالا به هنگام نزدیک شدن دیگر خودروها از روبرو (HBA)، نشان دهنده میزان فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، ترمز پارک برقی (EPB)، حفظ خودرو در شیب (Auto Hold)، کنترل سرعت و اسیتایی خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HSA)، ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله به همراه سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز (EBD)، حفظ پایداری (ESP)، کنترل هرزگردی چرخ ها (TSC) و سیستم فعال ضد واژگونی خودرو (ARP)، مهم‌ترین فناوری‌های ایمنی رکستون G4 هستند.

بررسی فنی و کیفیت رانندگی

طبق معمول، صحبت از کیفیت رانندگی و ارزش خرید خودرویی که هنوز در جاده‌های کشور دیده نشده است، مشکل به نظر می‌رسد. از سویی دیگر، با مروری بر آزمایشات میدانی دیگر رسانه‌های معتبر دنیا، همراه با داده‌های رسمی منتشر شده از رکستون G4، تاحدودی می‌توان به جمع‌بندی عادلانه‌ای از نکات مثتب و منفی خودرو رسید. فراموش نکنیم، شاسی‌بلند پرچمدار سانگ یانگ، با پیشرانه‌ی دیزلی ۱۸۰ اسب بخار در بازار جهانی آزمایش شده است و تلاش ما برای کسب اطلاعات بیشتر از نمونه‌ی بنزینی ۲۲۰ اسب بخار (مشابه آنچه در ایران وارد خواهد شد)، با محدودیت‌هایی همراه بود.

SsangYong Rexton

رکستون G4، قرار است با قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برسد. با این حساب و ضمن توجه به قیمت بالاتر هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا راو4 و همچنین رنو کولئوس، می‌توان به ارزش شاسی‌بلند سانگ یانگ پی برد. این محصول، برای آنها که راحتی در کابین بزرگ و رانندگی با یک خودروی پهن‌پیکر را دوست دارند، بهترین انتخاب خواهد بود. هرچند که با قاطعیت نمی‌توان از زیبایی رکستون جدید سخن گفت، اما با احتمال بالایی؛ می‌توان پیش‌بینی کرد که برای مصرف‌کننده‌ و نوع سلیقه‌ی بازار ایران، جذابیت قابل قبولی داشته باشد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هیچ‌کدام از رقبای هم‌قیمت رکستون، به اندازه‌ی این خودور؛ بزرگ و باهیبت نیستند. این موضوع، صندوق بار جادار، صندلی‌های مبله با راحتی بالا و حس سواری یک محصول لوکس در ارتفاع نسبتا زیاد نسبت به زمین را برای خریدار متمول آن فراهم خواهد کرد.

SsangYong Rexton

از نظر امکانات داخلی و کیفیت کابین هم، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به رکستون G4 داد. حجم بالای چوب و چرم، علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک را جذب خود می‌کند، ضمن اینکه فناوری‌های مدرن، نظیر نمایشگر لمسی ۸ اینچ و مانیتور سوپرویژن پشت فرمان هم، در این خودرو وجود دارند. سبک طراحی داخل رکستون، با الهام از شاسی‌بلندهای امریکایی و استفاده از متریال مرغوب، ترکیب قابل قبولی ارائه می‌کند، ضمن اینکه آپشن‌های معمول در خودروهای لوکس میان‌رده، مثل گرم‌کن ۵ صندلی و سرد‌کن صندلی‌های جلو، همراه با فناوری‌های ایمنی و جلوگیری‌کننده از تصادف، در رکستون G4، یافت می‌شود. از سویی دیگر، فقدان سقف پانورامیک و سیستم پارک دوبل خودکار (اتوپارک)، در آن احساس می‌شود.

صحبت از کیفیت رانندگی پرچمدار سانگ‌یانگ، با توجه به کیفیت پایین سوخت در ایران و تازه‌ساز بودن نمونه‌ی بنزینی رکستون G4، مشکل است. از سویی دیگر، نمونه‌ی معمول این خودور با پیشرانه‌ی دیزل ۱۸۰ اسب بخار، کمبودهایی دارد که می‌توان پیش‌بینی‌ کرد در نسخه‌ی وارداتی به ایران هم، وجود داشته باشد. این محصول، در مدل ۲ دیفرانسیل و دنده اتوماتیک، بیش از ۲ تن وزن دارد. این اعداد، در کنار پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲۲۰ اسب بخار، ثابت می‌کند که شتاب‌گیری خارق‌العاده‌ای در انتظار راننده‌ی رکستون جدید، نخواهد بود. هرچند که، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمانی حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه، محتمل و راضی‌کننده به نظر می‌رسد، به اندازه‌ی هم‌قیمتی‌های کوچک‌تر، مثل رنو کولئوس و اوتلندر؛ سریع و چالاک نشان نمی‌دهد. با این حساب، علاقه‌مندان شاسی‌بلندهای اسپرت، طرفدار رانندگی با رکستون G4 نخواهند بود. از سویی دیگر، فرمان نرم و هماهنگ با سرعت آن، عملکرد قابل قبولی دارد که مناسب رانندگی آرام و کم‌تنش، طراحی شده است. سیستم تعلیق و فنربندی هم، تا حد زیادی؛ نرم و منعطف عمل می‌کند. این موضوع، در پیچ‌های تند و سرعت بالا، آرامش سرنشینان را برهم می‌زند و باعث تکان‌های ثانویه می‌شود، اما هنگام رانندگی با سرعت پایین در دست‌اندازهای مختلف، رضایت بخش خواهد بود. در تست‌های آف‌رود و خارج جاده هم، رکستون G4 به لطف سیستم دو دیفرانسیل، قابلیت تعویض دستی دنده‌ها از پشت فرمان و ارتفاع خوب کف خودرو نسبت به سطح زمین، امتیاز بالا و عملکرد قابل قبولی در کلاس خود دارد.

در مجموع، می‌توان از کیفیت ساخت و سبک طراحی رکستون G4 رضایت داشت، اما تضمین فروش و استقبال بازار از آن، مبهم خواهد بود. هرچند که طیف وسیعی از امکانات با ظاهری جذاب در شاسی‌بلند سانگ یانگ فراهم شده است، فقدان یک برند معتبر با اصالت بالا، خریدار احتمالی رکستون G4 را مردد خواهد کرد. از سویی دیگر، برای افرادی که بدنه‌ی جادار و باابهت یک شاسی‌بلند، مثل نسخه‌های مختلف تویوتا پرادو و لکسوس RX اهمیت بیشتری دارد، خرید رکستون با قیمتی در محدوده‌ی ۳۰۰ میلیون تومان، منطقی خواهد بود.



لینک منبع

مطلب سانگ یانگ رکستون G4 / جی 4؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 29 مرداد 1398 10:08 ب.ظ
Hello! Permit me to start by saying my name - Jaime even so don't like when people use my full designation. He used
being unemployed acquire he is interviewer and he's
doing pretty good financially. New York has always been his
building. Acting is one of the things he loves normally ,.
Her husband and her conserve a website. You would want to compare and contrast it out: http://pillole-per-pene-it.eu/erogan.html
سه شنبه 29 مرداد 1398 07:12 ب.ظ
The author is known by common history of Kristy. Indiana is where we've lived for years and will never move.

The job I've been occupying for years is a data processing
representative. My friends say it's unhealthy for me but what
Excellent doing should fitness and I'll be starting another thing along to barefoot jogging.
He's not godd at design but you may want to check his website: http://impuissance-traitement-fr.eu/Xtrazex.html
یکشنبه 27 مرداد 1398 10:37 ق.ظ
Tawanna Magdaleno is what her husband loves to call her although always be not her
birth determine. Fishing is the hobby I'm going to never stop
doing. New York is her birth locale. Meter reading recently been my profession for
some precious time and Do not think I'll change it anytime soon. Check out his
website here: http://agrandir-son-penis.eu/Phyton-Gel.html
پنجشنبه 24 مرداد 1398 11:47 ق.ظ
This website was... how do I say it? Relevant!!
Finally I have found something which helped me.
Thank you!
دوشنبه 21 مرداد 1398 03:21 ب.ظ
This text is invaluable. When can I find out more?
یکشنبه 20 مرداد 1398 07:19 ق.ظ
Hi i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i read this piece of writing i thought i could also make comment due to
this brilliant article.
جمعه 18 مرداد 1398 01:22 ق.ظ
Very good article. I will be facing many
of these issues as well..
جمعه 11 مرداد 1398 10:25 ق.ظ
Greetings. The author's name is Eddie Amaral and totally digs that subject.
Auditing is what she does for an income but she plans on changing the following.
For years she's been living in Montana but she will have in order to
one day or just one more. What he really enjoys
doing is collect badges the actual is looking for a
way make it a career. Check out her website here: http://tabletkinaodchudzanie.com.pl/chocolate-slim-dzialanie-sklad-opinie-cena-i-gdzie-kupic/
جمعه 11 مرداد 1398 12:12 ق.ظ
Santiago is his name and he totally digs that recognize.
She used in order to become unemployed luckily he is really a data processing officer.
The favorite hobby for my children and me is to get badges on the other hand can't being
my profession really. Delaware is the only place
he's been require. He's not godd at design but you may decide to
check his website: http://produit-efficace-pour-maigrir.eu/
پنجشنبه 10 مرداد 1398 06:09 ب.ظ
The writer's name is Jaime. What I love doing is kit cars and now i'm trying to make
money with the idea. Dispatching is what he genuinely does.
My wife there isn't anything chose to exist in Montana. He's not godd at design but
your preferred retail stores want to check his website: http://tabletkinaodchudzanie.com.pl/sliminazer-recenzja-i-opinie-dzialanie-cena-i-gdzie-kupic/
پنجشنبه 10 مرداد 1398 03:22 ق.ظ
The author is known by common history of Patsy but large number
of misspell the house. Montana is her birth
placed. Dispatching is how I support my as well
as family it's something I actually enjoy. Her husband doesn't like
it the way she does but what she really likes doing is ballet an excellent she has time for taking on new
things. She is running and also a blog here: http://na-zmarszczki.eu/bioretin.html
جمعه 4 مرداد 1398 09:20 ب.ظ
Hmm it seems like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say,
I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog writer but I'm still new to everything.

Do you have any suggestions for beginner blog writers?

I'd genuinely appreciate it.
جمعه 4 مرداد 1398 03:55 ب.ظ
Santiago is just how I'm called and my spouse doesn't appreciate at every bit.
I've always loved living cannabis. For years she's been working
a good interviewer and she or he will not change it anytime very soon. Fishing is one of
what he loves most. My wife and I keep a website. You may choose to give it
a look here: http://tabletkinaodchudzanie.com.pl/green-barley-plus-wyciag-z-mlodego-jeczmienia-opinie-dzialanie-i-sklad-produktu/
جمعه 4 مرداد 1398 02:50 ب.ظ
Tawanna may be the name Vehicles to be called with and I totally dig that phone.
What she really enjoys doing is gonna be fitness it's true she has time for taking on new things.
Data processing is just how I support my members of the family.

His family lives in Indiana but almost certainly have to do everything one day or one.

See what's new on my own website here: http://produits-contre-la-calvitie.eu/propecia.html
جمعه 4 مرداد 1398 11:17 ق.ظ
Tawanna Magdaleno is what her husband loves to call
her although every person not her birth advertsing name.
Fishing is the hobby I am going to never stop doing.

Meter reading been recently my profession for enough time and Do
not think think I'll change it anytime shortly after
that. New York is her birth room. Check out his website here: http://brucia-grassi-efficace-it.eu/idealica.html
جمعه 4 مرداد 1398 10:47 ق.ظ
Greetings. The author's name is Eddie Amaral and this man totally digs that logo.
Auditing is what she does for an income but she plans on changing
this item. What he really enjoys doing is to get together badges and
he is looking to make it a profession. For years she's been living in Montana but she's going
to have to advance one day or nevertheless another.
Check out her website here: http://productos-para-la-alopecia.eu/rogaine.html
جمعه 4 مرداد 1398 09:56 ق.ظ
Mallie Coggin is how I'm called and I'm comfortable persons use the full name.
To act could be the thing Truly like most associated with.
The job I have been occupying most desired is a bookkeeper and
it's really something A lot more webmasters enjoy.
She currently lives in Mt. Check out poor content . news little website: http://schnell-viel-abnehmen-de.eu/idealica.html
جمعه 4 مرداد 1398 08:56 ق.ظ
Greetings. The author's name is Eddie Amaral and the man totally digs
that logo. Auditing is what she does for cash but
she plans on changing so it. What he really enjoys doing is to build up badges and then he is seeking make it a field.
For years she's lived in Montana but could have to get one day or additional.
Check out her website here: http://seven-pride.com/fr/steroide-anabolisant-achat.html
پنجشنبه 3 مرداد 1398 07:28 ق.ظ
Hello companion. Let me introduce myself. I'm Jaime Kehoe but I am like are extremely use
my full person's name. For years she's been living in Montana but her husband wants them to keep.
Software developing is how I support our family and the salary recently been really accomplishing.
What his friends him love is to play baseball but he's thinking
on starting something absolutely new. My wife and I have a website.
You may decide to examine it here: http://na-zmarszczki.eu/marine-collagen.html
پنجشنبه 3 مرداد 1398 03:19 ق.ظ
Dianne just what her husband loves to call her but people
always misspell they. For years I have been living in New York and in no way move.
He is really fond of going to fitness certain to he has time consider
on issues. Software developing is what he
does but he's already sent applications for another any.
Check out my website here: http://seven-pride.com/de/tabletten-zum-muskelaufbau.html
چهارشنبه 2 مرداد 1398 10:09 ب.ظ
This design is wicked! You certainly know how to keep a reader amused.

Between your wit and your videos, I was almost moved to
start my own blog (well, almost...HaHa!) Fantastic job.
I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you
presented it. Too cool!
چهارشنبه 2 مرداد 1398 09:33 ب.ظ
Hello! Allow me to start by saying my name - Jaime nevertheless don't like when people use my full term.
He used in order to unemployed the difference
is he can be an interviewer and he's doing pretty
good financially. New York will be his interior. Acting is just one of the things he
loves a lot of. Her husband and her keep a website.
You would possibly want to use it out: http://produits-contre-la-calvitie.eu/foligain.html
چهارشنبه 2 مرداد 1398 03:50 ب.ظ
I am really loving the theme/design of your web site.
Do you ever run into any browser compatibility issues?

A handful of my blog readers have complained about my site
not operating correctly in Explorer but looks great in Chrome.
Do you have any suggestions to help fix this issue?
چهارشنبه 2 مرداد 1398 03:28 ق.ظ
The author is known by the name of Kristy. Indiana
is where we've been living for as well as will never move.

The job I have been occupying sony walkman is an information processing policeman. My friends say it's unhealthy for me but
what Truly like doing most likely fitness and I'll be starting another thing along the
earth .. He's not godd at design but it's advisable to check his website: http://tabletkinaodchudzanie.com.pl/silvets/
چهارشنبه 2 مرداد 1398 01:54 ق.ظ
Dianne exactly what her husband loves to call her but large number of
misspell thought. He is really fond of going to fitness
an awesome model . he has time to adopt on new things.
For years I've been living in New York and will never move.

Software developing is what he does but he's already applied for another one.
Check out my website here: http://schnell-viel-abnehmen-de.eu/chocolateslim.html
چهارشنبه 2 مرداد 1398 12:10 ق.ظ
Hello. Permit me to introduce the writer. His name is Santiago.
He is currently a accountant. Some time ago he chose
to maintain in Delaware. The thing I adore
most flower arranging but Not able to make it my profession really.
Check out my website here: http://seven-pride.com/pl/tabletki-na-przyrost-masy-miesniowej.html
سه شنبه 1 مرداد 1398 10:33 ب.ظ
Hello. Ok, i'll introduce writer. His name is Santiago.
The thing I adore most flower arranging but I can't make it
my profession really. Some time ago he chose for everyone in De.
He is currently a bookkeeper. Check out my website here: http://schnell-viel-abnehmen-de.eu/sliminazer.html
سه شنبه 1 مرداد 1398 09:52 ب.ظ
Hello dear visitor. I'm Jaime. To solve puzzles is the hobby she's going to never stop
doing. Dispatching is what he does for an income and he will not put it back anytime promptly.
For years I've been living in Montana and my parents
live the nearby. See what's new on her website here: http://productos-para-la-alopecia.eu/foligain.html
سه شنبه 1 مرداد 1398 09:51 ب.ظ
I would like to introduce myself to you, I'm Kristy Magdaleno.
To climb is what i do 7days. In her professional life she is
an interviewer. Indiana is where he along with
the wife live and his family loves it. If you want to understand more check out my website: http://na-zmarszczki.eu/Vichy-Liftactiv-Collagen-Specialist.html
سه شنبه 1 مرداد 1398 07:23 ب.ظ
Eddie Mercer is what people call him and he feels comfortable when people use complete name.
Meter reading precisely what she does for an income. My wife and I decided to are living in Delaware.

What I love doing is fishing on the other hand can't endure my profession really.
See what's new on her website here: http://prodotti-anti-caduta.eu/propecia.html
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : وبلاگ
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :